maandag 9 juni 2008

Bizzkids rokje



Eindelijk eens een patroon om mijn rimpelvoetje uit te proberen.
En ik moet zeggen het werkt heel goed.

Wel is het wat lastig te zien en in te schatten hoeveel je moet rimpelen om uit te komen met de strook die je geknipt hebt.

Doordat je de stof die bovenop ligt wat strak moet trekken en die dus glad blijft kun je niet precies zien of je wel gelijkmatig rimpelt.

Bij dit rokje had ik dus iets te weinig strook op het einde maar doordat het een overslag model is ziet geen mens dat.

Had ik het misschien ook niet moeten verklappen hahaha.


Op het forum van Sancho las ik de tip om de strook eerst afzonderlijk onder het rimpelvoetje door te halen. Dan zie je dus beter wat je doet en is het misschien makkelijker er in nood een extra stukje aan te maken.

Ik heb mijn lesje geleerd, voorlopig tot ik het wat beter in kan schatten worden mijn stroken standaard langer geknipt en doe ik ze eerst onder het rimpelvoetje door en zet ze dan pas definitief aan de andere stof.


Uiteindelijk is het de aanschaf zeker waard.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten